Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

Agencja Reklamowa S 90

Dąbrowa Górnicza

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Podstawy optymalizacji strony internetowej

Autor: Agencja Reklamowa S 90, publikacja: 2018-08-10

Przed przystąpieniem do promocji naszej strony w wyszukiwarce Google bardzo ważne jest jej przygotowanie. Algorytm ustalający kolejność stron w wynikach Google bierze pod uwagę kilkaset kryteriów. Możemy podzielić je na czynniki, które uwzględniają to, co znajduje się na naszej stronie (wewnętrzne) i te, które wpływają na naszą stronę z zewnątrz.

Zdjęcie nr 1

Czynniki zewnętrzne są związane głównie z linkami prowadzącymi do naszej strony. Pod uwagę jest brana ich ilość, jakość stron, z których one pochodzą. Ważna jest również pokrewność tematyki strony, z której link prowadzi do naszej strony oraz jak długo na tej stronie link się już znajduje.

Skupmy się teraz na czynnikach wewnętrznych, czyli takich, na które mamy wpływ i przy odpowiednim zastosowaniu się do wskazówek Google i korzystając z doświadczonej osoby zajmującej się optymalizacją - możemy osiągnąć bardzo dobrą widoczność w Google.

Na co zatem powinniśmy zwrócić uwagę, optymalizując stronę?

Tytuł oraz opis strony głównej i kluczowych podstron. Tytuł strony jest najistotniejszym elementem strony, to on mówi wyszukiwarce, czego dalsza treść będzie dotyczyć. Dlatego tak ważne jest, by w sposób naturalny użyć słów, które pozycjonujemy. Tytuł nie powinien być tylko zlepkiem pozycjonowanych słów, a odpowiednio przygotowanym hasłem reklamowym, które zachęci do wejścia na stronę, a przy okazji będzie zawierać kluczowe frazy. Opis strony (meta-tag Description) powinien zawierać podobnie jak tytuł frazy, które chcemy wypozycjonować, mogą być one dla naturalności użyte w zdaniu w innej odmianie, niż ta dla nas bazowa. Dzięki naturalności tytułu i opisu Google nie oceni naszych zabiegów za sztuczne, a to pozytywnie wpłynie na pozycję strony.

Nagłówki na stronie. Są to elementy kolejne po tytule witryny, które informują wyszukiwarkę, jaka tematyka będzie poruszana na stronie. Starajmy się je wykorzystać - zalecam użycie ich do 3. poziomu, czyli H1, H2, H3. Przy czym nagłówek H1 powinien pojawić się tylko 1 raz na stronie. Pozostałe nagłówki można wykorzystywać kilkukrotnie na każdej podstronie.

Zdjęcia i grafika na stronach. Wszelkie materiały graficzne powinny mieć swój alternatywny opis (ALT). Dzięki temu robot indeksujący podstrony jest w stanie dowiedzieć się z nich, co jest na grafice. Tu również zalecamy naturalność. Bardzo ważne jest używanie słów kluczowych w formie naturalnej. To oznacza przede wszystkim to, by zgodnie z prawdą informować, co znajduje się na danym materiale graficznym.

Treści na stronie powinny być tworzone z myślą o czytających je użytkownikach oraz z uwzględnieniem słów kluczowych, które chcemy, by były wysoko w wyszukiwarce Google. Uzyskanie kompromisu w tych 2 kwestiach dostarczy naszym odwiedzającym merytorycznych treści, a wyszukiwarce da informację, że warto wyświetlać stronę na wysokich pozycjach na te frazy, które pozwolą nam dotrzeć do naszych potencjalnych klientów. Im więcej wartościowych tekstów napiszemy, tym mamy większą szansę, że Google uzna naszą stronę za bardziej wartościową od konkurencji.

Stosując się tych kilku podstawowych zasad związanych z optymalizacją strony, jesteśmy w stanie w znaczący sposób poprawić pozycję strony w wynikach naturalnych Google.


Opracował:
Michał Ptak
Agencja Reklamowa S 90

Pozycjonowanie stron - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 6 526 Specjalistów od Pozycjonowania Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych: